10 juli 2015

Modifisert Line Langmo-genser

 Dette var eit kjekt og raskt sommarprosjekt.
  Eg brukte vel ei veke på denne genseren, 
som er strikka i dobbel Faerytail på pinne nr. 7.
Den kan brukast både på retta og vranga.

 Genseren er strikka etter mønsteret til Line Langmo, 
men med raglanfelling.
Endringar:
La opp 124 masker på bolen.
  Strikka den litt lengre enn originalen.
 (Ein omgang ekstra pr. stripe).
La opp 24 m. på ermane og auka ut til totalt 57 m.
Felte 7 m under ermane og på ermane.
14 raglanfellingar.
 Her er genseren på vranga.
***
Ideen til raglanfellinga, garn og pinnar
og hjelp undervegs fekk eg av
 Reidun Strand som driv Eid Miljø.
Ho har strikka modellen under. 
 Den er utstilt i butikken hennar.
Genseren hennar er litt mindre enn min.

15 kommentarer:

solveig sa...

Kor fin den vart! Ikkje minst på vranga!

Besta sa...

Nydelig henser, og den kler deg- eller omvendt

Besta sa...

Genser -eg gløymer å lese før eg publiserer.

Ruths datter sa...

Denne genseren ble lekker. En stor forbedring fra orginalen.Sikkert varm og god.
Klemz

Siddis back home sa...

Så flott genser, den passet deg perfekt! Ha en herlig helg!

Elin sa...

Så fin du er i den genseren! Gratulerer ed nok eit ferdig produkt!

Birgitte sa...

Synes genseren din ble finere enn originalen :)

Timotei sa...

Det ble en kjempefin genser!

Lisbeths Verden sa...

Knalltøff den der.

Hildegard sa...

Kjempefin genser!

Hildegard sa...

Kjempefin genser!

Anonym sa...


Hei Hilde:)

Så fin genser! Fant deg via Timotei-bloggen, og tittet litt på noe av det du har laget her inne. Likte trekant-veskene dine, de var råtøffe! Og noen av de andre posene dine, fikk litt idéer nå, merker jeg:)

Jeg prøvde å legge igjen en kommentar inne hos Timotei, men fikk det ikke til, derfor tenkte jeg å spørre om du kunne lage noe lignende som det Timotei har gjort? Å lage sånne sy-veiledninger slik at man forstår hvordan noe er sydd? Får ikke lagt igjen kommentarer hos Timotei uansett hvor mye jeg prøver... :(

Ha en fin sommer!


Mvh Maria

Anonym sa...


PS:

Hei igjen:) Kan man bruke ferdigheklede brikker og kluter til å lage seg en veske av? Det hadde isåfall vært kult med en egendesigned hekleveske:) Litt utenom det vanlige.


Mvh Maria


Rigmor sa...

Så fin :) du er kjempeflink! Og den langhårede schaferen din ser jo utrolig god ut også da :) (glad i dyr- har hund)

Unknown sa...

Når satte du på ermene på bolen? Etter at alle stripene var strikket? Hvor lang er genseren?