13 februar 2010

Dresden Plate

For nokre veker sidan kjøpte eg den siste boka til Trine Bakke.
Den er veldig fin, blant anna har eg beundra dette teppet og denne duken.

Eg har lenge hatt lyst til å prøve denne blokka
som heiter Dresden Plate,
men har hatt litt sytørke det siste halve året.

Men i går fekk eg låne ein mal av ein kollega,
og då var det berre å sette i gang..
Det gjekk fint å lage pappmalar sjølv. Eg var litt spent på om det kom til å stemme og bli ein sirkel til slutt, men det gjekk heilt fint.
No manglar eg berre sirkelen i midten.
Planen er å sy ei pute.

5 kommentarer:

Hellen Sigurbjörg sa...

Dette er en artig blok a sy - blokken din veldig fin! Jeg venter pa boken na, skal kjöpe den gjennom en bokklubb her - men har bladet igjennom den og sa mye fint der.

Unknown sa...

Dette har du fått fint til. Synes det ser helt perfekt ut.Veldig fint. :))

Quiltefia sa...

Hei!! Den blir perfekt!! Bra at du kommer deg ut av sy-tørka!! Ikke bra å være der!!:-)Hilsen AnneK

Anonym sa...

Hei.Kjempe fin.Har sydd den blokka en gang jeg også.Nydelig.Ha en kjempe fin helg.Klem fra Bodil..

Turid sa...

For et flott arbeid- dette er nå ikke bare noe en gjør sånn helt uten videre- tror nok at du har litt peiling på det du styrer med- noe som har med nøyaktighet er vel en av egenskapene du sitter inne med...?
Morsomt med bilde av frokost gjesten.
Gratulerer med morgendagen!