22 november 2009

Om skjerf og årstider......

Eg er endeleg ferdig med "haustskjerfet" mitt som eg begynte på i vår ein gong.
Systra mi Lillemø var på besøk her i dag, så ho måtte trå til som modell.
Lillemø er VINTER i type, så oransj er kanskje ikkje den optimale fargen hennar,
men alt kler den smukke ;-)
Skjerfet er strikka i Daletta,
eit kjempefint og godt garn som er litt vanskeleg å få tak i,
her i alle fall.....
Eg fann mønsteret i Dale Tilbehør nr. 194.
Har strikka det samme flettemønsteret (utan ekstra/flette pinne)
før på sokkar.
På engelsk blir det kalla Yarn over cable.

14 kommentarer:

Besta sa...

Kjempefint skjerf og flott modell.Sidan eg sjølv er "vinter" som Lille Mø, burde eg nok valt ein annan og kaldare og farge.
Yarn over cable er vel det samme som ein strikkar i lestebrot?.. Enkelt og fint!God ide til skjerf.

Unknown sa...

Synes lillesøsteren din var fin i sjerfet. klassisk fint sjerf. :-)

Unknown sa...

Nydelig skjerf, flott farge!
trodde det var du som var på bildet jeg, før jeg leste at det var søsteren din!
Dere må være ganske like?!

Ser foresten ut som bildet er tatt en regnfull sommerdag(hadde det ikkv ært for at det var litt lite blad på trærne)Er det virkelig så grønnt hos dere?!

Ha en fin kveld!

Judith sa...

Herlig farge. Daletta er en av de garntypene jeg har brukt mest, kjempegodt garn.

LeKaQuilt sa...

Kjempeflott flettestrikk, nydelig farge og flott modell! Jeg trodde også først at det var deg :o)

Eli Anita sa...

Kjempefint skjerf på en fin modell:-) Jeg strikka dette skjerfet til min eldste datter sist vinter, men i lys naturhvitt. Herlig mønster, og lett å strikke !!

Anonym sa...

Hei.Kjempe fint kjerf.Nydlig farge.Synes søstra de kledde det gått.Kjempe fint.Ønsker deg en riktig fin Søndagskveld.Klem fra Bodil...

Turid sa...

Hærliii skjerf på en flott modell!
Fine omgivelser der hos deg, ikke mye som minner om at det er adventstid snart- ikke her heller for den saks syld....sneen lar vente på seg.

Moan sa...

Virkelig fint! Strikkelista mi øker på....

Turi sa...

Flott skjerf!

Solveig sa...

Oransje er sånn en frisk fin farge. Det lyser så fint opp på en kald og grå dag. Daletta høres godt og mykt ut.

Elin sa...

Kjempefint skjerf. STORESYSTA di høver godt som modell...

Elins Strikkeri sa...

Flott haustskjerf du har strikka!! Kan godt sjå at de er søstre ja, ha ein fin kveld:))

Birgitta sa...

Fin halsduk du stickat och vilken läcker sjal du har härunder.
Kram Birgitta